~Pemandu BAHAYA: Lelaki atau Wanita?

Kenyataan: Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Rahim Bakri, berkata, kurikulum baru itu sudah siap sepenuhnya dan dijangka diperkenalkan tidak lama lagi selepas Kementerian Pengangkutan melalui Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menerima peruntukan daripada kerajaan. (Sumber Berita Harian, 29 Mac 2011)

Pada pandangan anda, siapa yang selalu excident/kemalangan di jalan raya? Lelaki atau wanita?

Statistik kemalangan di Malaysia:


Ulasan daripada Program Warna Pagi IKIM
TOPIK PAGI RABU 25 R/AKHIR / 30 MAC: "BENARKAH PEMANDU WANITA BERBAHAYA?" Apa pula pandangan anda?

Muhammad Zubair Assalamualaikum... sebenarnya pemandu wanita ni tak bahaya cuma wanita ni terlalu cermat,dan menyebabkan menjadi takut...saya pernah juga terkena..wanita ni bila bawa kereta jarang tengok cermin pandang belakang dan tepi ..tgk depan ja..

Kamal Md Aroff Pemikiran kita telah di programkan wanita memandu kereta secara bahaya.hakikatnya mereka sangat berhati-hati masa memandu. Oleh kerana mereka terlalu teliti maka mereka menjadi terlalu cerewet dan kurang timbangrasa dan mengalah.Adalah tidak adil untuk menghukum atau menyalahkan mereka

Ipin Nurul Walaupun saya seorg wanita sy sgt menyokong tajuk di atas. Berdasarkan pengalaman saya, kebanyakan wanita muda selalu memandu dgn ego yg tinggi dan sering memecut laju utk menunjukkan kehebatan mereka. Sedangkan hakikatnya ilmu di jalanraya dan ilmu memandu masih kurang di dada. Lebih malang lagi, ada segelintir yg memandu dgn emosi dan kdgkala mengunakan telefon bimbit ketika memandu.

Zatinurnadiah Abd Hakim just wanna comment bout my "driving skill"...(makluman:saya wanita)..^_^..jujurnya..adakala merbahaya...n ada masa nya .. tidaklah merbahaya...selalunya emosi boleh mempengaruhi cara pemanduan..so, fokus udah lari..mungkin sebab tue merbahaya..nway, selalu cuba sebaiknya untuk memandu dengan selamat seoptimumnya...hakikatnya, manusia sangat lemah "pemanduan"nya..:)

Itu pandangan mereka, apa pula kata anda?

2 comments:

  1. isu pns skg nie....huhuhu...bung nyer hal la nie....hehehe....btw thanks sharing....

    ReplyDelete
  2. ;)
    pada pendapat sy, bkaitan silibus tu, kurang wajar,highlight hanya pd penggunaan transmisi,sebaiknya highlight pd nilai murni atas jalan raya,,,

    2nd,,kadar utk mengambil lesen memandu dikurangkan,,,kesian pd yg tidak bkemampuan,,,

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen yang diberikan..:)